torsdag 16 december 2010

Dagens dos av speglingar - I am WikiLeaks

Kampen för ett fritt och oberoende internet fortsätter! I am WikiLeaks goes stronger day by day!

Här ligger dagens dokument!
-----------

Det jag också har på lilla hjärtat är:

Datalagringsdirektivet - som Riksdagen ska diskutera och eventuellt besluta om... Där har jag hört att det är vänsterfolket som är emot, miljöpartisterna också och eventuellt dessa otäcka och avskyvärda stöveltrampande sverigedemokrater... Det vore ju faan om vänster/miljörörelsen måste samarbeta med fascister för att driva en oppositionspolitik! Hur i hela världen tänkte folk som röstade in dessa as i vår Riksdag?!

En annan sak som gnager i hjärteroten, är frågan om FAS3 i jobbpolitiken...

Jag säger bara: rent och skärt slaveri!

Igårdagens inlägg, rörade replik på debattartikeln skriven av Hedh/Winberg i SvD, skrev jag om trafficking och jag (med en väldig massa andra människor) anser att trafficking är slaveri/slavhandel. Skillnaden mellan den typen av slaveri och det vår regering pysslar med just nu är minimal.

FAS3 tvingar folk att jobba gratis, samtidigt som företagaren/arbetsgivaren får 5000 kr för sin slav. Tar du inte detta, utan obstruerar, då blir du helt utförsäkrad! Totalt! Du får inget soc, ingen ersättning från Försäkringskassan - ingenting!

Bra jobbat, regeringen! Ni fick till det så att livegenheten återinfördes i Sverige drygt 100 år efter att den upphört...

Underbara och fantastiska Sverige och svenska medborgare - fy fan! Sträck på dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar